Om bloggen

Stockholm, Sweden
Rottweilervalpar väntas i november 2013. Mamma är KORAD Lp1, Lp2 Uppfl lägre spår Bee & Tee´s Brainy Brielle (e AD BH SUCH IPO1 BHP1 LP1 LP2 SL2 KORAD Knertebo's Entusiast u Korad SE VCH Lp 1 Bee & Tee´s Asta) och vi valde hanen SUCH Waldweilers Viking. Här kan ni läsa om Brainy Brielles, aka Evelina, väg till valparna. Är du intresserad av en valp? Kontakta Bee & Tee´s kennel i Åkersberga, www.beeandtees.se

måndag 7 oktober 2013

Dag 25-spår igen:)




Gick upp tidigt i morse och la ett spår till Eve, denna gång la jag det över en lite kulle också så att det skulle bli liite svårare! Ca fem godisbitar och fyra apporter (ink slutet) fick hon i spåret. Medan spåret vilade åkte vi till klubben och kollade lite status på framförgåendet, hon knatar fint ut ca 20 meter och gör en snygg halt utan att vända sig om, hoppas hon kan hålla ut de 25 som behövs på tävlingen men vi har ju några dagar till på oss att träna. Hopp-sitt-hopp gör hon ju snyggt som vanligt eftersom det momentet ingår även i lk 2, linförigheten var det inte heller några problem med så nu känns hon väl förberedd och det ska kunna gå vägen till uppflytt.

Tillbaka till spåret och hon gjorde det klockrent, inte ett enda problem alls:) Det jag strävar efter i spåret är att hitta den motivation som behövs för att hon ska tycka att det viktigaste som finns är att följa detta spår så att inget annat spelar någon roll och på henne funkar det sjukt bra med att börja med godis i spåret med Dinah gjorde jag inte det men hon är ju å andra sidan född spårhund! Jag vill också kunna läsa min hund så att jag vet när hon är i spårkärnan och när hon letar spåret och på Evelina syns det tydligt, hon blir lätt i nosen och börjar trava runt. Hon har blivit en riktigt bra spårhund min lilla loppa och jag ser fram emot att få börja köra svårare spår med henne!

Förmiddagen avslutades med en timmes promenad i skogen, Nixon fick vila från träning i dag eftersom han var så grymt duktig i går och det tar på en liten rottishjärna att vara iväg på tävling.

Nu bär det av till jobbet, i morgon blir det bara skogen för jag jobbar jättesent men på onsdag är det klubben som gäller för onsdagsträning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar