Om bloggen

Stockholm, Sweden
Rottweilervalpar väntas i november 2013. Mamma är KORAD Lp1, Lp2 Uppfl lägre spår Bee & Tee´s Brainy Brielle (e AD BH SUCH IPO1 BHP1 LP1 LP2 SL2 KORAD Knertebo's Entusiast u Korad SE VCH Lp 1 Bee & Tee´s Asta) och vi valde hanen SUCH Waldweilers Viking. Här kan ni läsa om Brainy Brielles, aka Evelina, väg till valparna. Är du intresserad av en valp? Kontakta Bee & Tee´s kennel i Åkersberga, www.beeandtees.se

måndag 14 oktober 2013

Dag 32- Jiiiiiiiipppppiiiieee, Evelina är dräktig!

Vilken lycka, Evelina konstaterades dräktig vid morgonens ultraljud! Veterinär Bosse och jag slog vad en tre lådor whisky- så säker var jag och jag hade lovat Ann att äta upp min hatt om hon inte hade varit dräktig- tur att jag slapp det för Bosse kunde se minst fyra små liv därinne och man kunde tom se hur hjärtat slog på en av dem! Jag var så tagen att jag glömde fota men man fattar ju knappt ingenting ändå av en ultraljudsbild;)

Så den 15/11 väntas det en hel hög Evelina och Viking -valpar hemma hos Ann & Erik i Åkersberga, det är synd att man inte kan behålla alla för den här kombinationen kommer att bli så bra!

Mitt i allt så hade jag fått punktering på min bil så det blev en tur ut på landet för att lägga på nya däck vilket hundarna blev glada för. Jag vet inte hur många bilder jag sett nu med rottweilers i höstlöv men de gör sig ju faktiskt otroligt bra i denna vackra höst så jag bjuder på en till.


Här hemma är det tomt för husse har åkt på jobbresa så därför lämnade vi bort Dinah till min kompis eftersom det är lite klurigt att åka kommunalt till jobbet med tre hundar, så på fredag är familjen samlad igen.

Vi fick tidningen Rottweilern idag och där fanns både Evelina och hennes syrra Tess med:) Som jag skrivit förut så är Dinah en helt otrolig spårhund och det har Tess (Bessie Blissful) ärvt- hon blev Viltspårschampion nu i somras. Hon satta alla fyra spår på första försöket och fick väldigt höga poäng- bra jobbat Nettan och Jörgen!



 





















Nu tänker jag att börja räkna ned istället för upp eftersom nu är det bara 31 dagar kvar till valpning- hur spännande är inte det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar